ensam hemma

Jag har förstått att det finns stackare som känner sig helt som en halv person direkt sambon/äkta hälft är borta en dag eller två.
Jag är inte en sån stackare. När jag vet att jag får vara ensam smider jag direkt planer på att jag ska göra nyttig middag på typ bulgur och avocado och äta utan att nån gnäller, jag ska spela musik högt när jag vaknar på morgon så jag får dansa mig pigg och jag ska njuta nyduschad och nytränad framför biggest loser i vardagsrummet i lugn och ro med en varm tekopp och en skön filt. Jag ska ta dagens outfit-bilder utan att skämmas och jag ska blogga i massor.

Verkligheten ser mer ut som sådan: jag slänger saker runt mig och plockar inte upp dom sen, äter konstiga saker som snabbnudlar och makrill i tomatsås. Diskar inte. Jag lämnar framför datorn efter träningen och torkar fast svetten medan jag bloggar om massa nonsens... och till sist skyndar för snabbaste duschen genom tiderna för att ändå missa början på biggest loser och sist och slutligen bara se den tråkiga utröstningen. Sen sitter jag på facebook eller läser 1000 bloggar tills ögonen trillar bort eftersom min kära sambo inte berättar för mig att jag är trött och behöver sova.

Till sist är jag glad när han kommer hem igen (efter att jag snabbstädat och hemmet är under kontroll igen).

Ser er verklighet ut såhär också?


2 kommentarer:

  1. Jag är alltid lite exalterad om min sambo skall åka bort. Förra veckan var han borta tre dagar och jag tänkte att jag skulle hinna göra så mycket när han var borta, städa, rensa garderoben, njuta, kika på såna filmer han inte vill se osv. Tji fick jag, de tre dagarna gick hur snabbt som helst, och allt jag hann med var att spela Roller Coaster Tycoon och slösurfa. Det är verkligen svårt att dra sig bort från datorn om man inte har ett gulle som väntar någon annanstans.

    Men maten fick jag till, lagade pasta med tomatsås, det får jag aldrig när sambon är hemma. :)

    SvaraRadera
  2. jamen det är ju så.. och nu sitter jag här. kvart över elva och surfar istället för att ligga och mysa i sängen. Suck. :)

    SvaraRadera