måndagsträningen

Jaha, då gjorde vi ett försök igen. Jag bestämde att det var löpning på schemat idag och jag lade upp två mål innan jag pinnade iväg. Minst 60 minuter skulle jag springa innan jag gav upp och sen hade jag tänkt ut en runda på lite över 10 km som jag skulle springa. Första målet klarade jag, men jag sprang sen åt ett håll på rundan som gjorde att jag´kunde vika av tidigare, så sträckan blev runt 9 km, kanske lite över.
68 minuter sprang jag och det kändes riktigt bra. Jag blev lite hungrig de sista 20 minuterna trots jag tyckte jag hade ätit ett bra mellanmål en och en halv timme före. Inte tillräckligt tydligen så nästa gång får jag äta lite mera då.
Pulsklockan hjälpte mig inte alls att hålla lugnare takt idag. Den visade allt mellan 0 slag/minut till 218. Antagligen beror det på att jag glömde fukta pulsbandet. Jag hoppas det var det som var problemet iaf. Jag tyckte ändå att jag klarade av att hålla en jämn takt och jag kände att jag kunde ha sprungit längre när jag kom hem. Det är bra, då är jag kanske inte rädd för att springa längre nästa gång. Istället känns det som att det slutade med en cliffhanger och att jag inte kan vänta tills nästa gång. Perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar