Sommarläsning

Även om min semester känns som att den varit mikroskopisk så har jag hunnit med en hel del när jag skördar igenom fotona i kameran. Då har jag inte alls varit så flitig med fotograferandet som jag planerat.
Några böcker hann jag läsa. Under rumänien-resan plöjde jag igenom 2 bra böcker, sen en ljudbok i bussen på väg upp till fina pampasskogarna. I HC började jag läsa en bok, men avslutade den aldrig.

Första och den som var bäst var Eva Wahlströms biografi. Vilken inspirerande bok alltså! Jag kunde knappt lägga ifrån mig den faktiskt. Finlands första/enda(?) kvinnliga proffsboxare berättar om sitt liv mot stjärnhimlen. Hon berättar utan gnäll över hur hon kämpat för att få träna boxning fast hon är tjej. Med en attityd som flera kunde ha bevisar hon åt mansgrisarna som vill stänga ut henne från gymmen att hon nog kan boxas fast hon är tjej. Mycket bra bok. Dessutom innehåller den ett ton träningsmotivation också. Det är alltså bara hemåt att läsa Evas bok med andra ord.




Efter Evas bok läste jag Johans Storms "Skumtimmen". Helt rekommenderbar sommardeckare. Den läste jag också så snabbt jag kunde.

Sista bokrekommendationen jag kan komma med var "Mannen som sålde sin ferrari". Utmärkt bok om hur man ska få sitt liv mer fulländat och hitta balans i livet. Mycket läsvärd - fast jag lyssnade ju den här gången - och ger en hel del eftertanke.
Lite störande att den här boken var en ljudbok faktiskt, för den innehåller en hel del citat som jag gärna hade läst igen några gånger och kanske gjort lite understreckningar i. Så nu är jag kluven om jag måste köpa boken också.. men det orkar jag knappast.



En parentes  om boken jag aldrig läste ut. Miika Nousiainens "hallonbåtssflyktingen". Otroligt rolig bok om en svensk man som är fången i en finsk mans kropp. Han är en nationaltranvestit helt enkelt. Boken börjar utmärkt, men tyvärr så höll det roliga inte hela vägen. Men har du chansen så läs början - den lockar till många skratt!

1 kommentar:

  1. Sen e ju ljudböker tyvärr också nästan alltid förkortade för att de int ska bli hondratosen timmar långa. Känns ju som att man sku gå miste om en massa.

    // N

    SvaraRadera