Milano 10 Corso como

Vi besökte den kända butiken med samma namn som adressen: 10 corso como.  En välfylld butik med allt dyrt kan kan tänka sig. Alltfrån vackra skor från märken som Alaïa, Christian Louboutin och Miu Miu till möbler, kläder, handväskor, smycken och doftljus. Vi hittade Giles dinosaurie-väskor också - de fick man ta med sig hem om man bytte den mot en tusenlapp.

Det var skoavdelningen som fick mest uppmärksamhet kan jag säga. Som en vackrare utställning var de uppradade. Tyvärr var det ingen änglakör i bakgrunden när jag för första gången fick lägga tassarna i ett par Christian Louboutins. Beror säkert på att den var en storlek för stor. Eller så var det så att jag inte gillade att visa tå-cleavage. Inte så snyggt.

10 Corso como hade också en outlet som vi traskade till senare. Den kan säkert uppfattas som knepig att hitta, men har man adressen så är det inga problem. Det är bara att våga sig in på gården.
På outleten hade de många dyra saker för billigare förstås - men det betydde ju inte att det var billigt precis. De hade ett helt bord med skitfula Manolo Blahniksskor och jag skulle inte använda många trots jag skulle få dom gratis. Tänk 90-tals modell av stövel i jeanstyg till exempel. Urk.
Däremot hade de ett par fina Balmain-pjucks på 50 %.  Forfarande en halv månadslön...

10 corso como var trevlig att besöka fast man inte hade råd att handla något. En riktig fröjd för ögat. Allt i butiken var snyggt upplagd och väldigt mysigt inredd.

Ingången till butiken var mysig!
*vill ha alla fina skoooor*



Adressen till outleten:


Såhär skyltat var det:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar