en nordisk mans bröl

Har ni också observerat någongång kring ett berusat sällskap* - eller ska jag säga lyssnat på ett - och noterat hur ibland det bara kommer ut ljud ur munnarna på männen. I stil med "ÖÖÖÖÖÖÖH" eller "WOOOOOOAOOO!!". De här ljuden kommer kanske när det är lite tystare och jag tror det har något med att man vill höja feststämningen..?

Nå, vad jag vill säga är att det är inte så stämninghöjande när man får höra det just efter att man somnat in..


..sånt man får skylla sig själv med när man bor mitt i stan och har sovrumsfönstret upp för att det är så hett i lägenheten. Det var alltså någon utanför som brölade - jag hade inte ett berusat sällskap i mitt sovrum inatt.


*dessa sällskap hörs ofta på finlandsfärjorna eller på sommarÅlands gator.
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar