Dagens träning: morgon(mördar)spinning

Imorse var det väckning tio före 6, jag ringde och väckte vapendragaren Peijo och sen plockade han upp mig 06:42 (fick utskällning för att jag var 2 minuter försenad tss...) och så susade iväg i saaben till gymmet för en morgonspinn.
Jag är alltid rädd och lite ångestfylld före ett spinningpass. Jag vet hur tungt det är och jag vet att jag inte kan "ta det lugnt". Speciellt om det är bra musik!
Och hur var det då? Det var så tungt! Efter en aslång uppförsbacke slog pulsen i taket och benen var möra som spaghetti. Tyvärr var det i mitten av passet och inget blev lättare efter det. Jag blev jätterädd när jag hörde Lady Gagas "Rah Rah" vråla ur högtalarna senare. Lady Gaga + jenny på spinning = Jenny kanske dör! Men jag klarade mig - gick inte att pressa mera ur kroppen då just.


Så skönt att ta ut sig sådär emellanåt - det var länge sen sist faktiskt. Jag var helt skakig när jag steg av cykeln!

...sen var det att ta en dusch, släng i sig en recovery shake och åka direkt till jobbet - där man satt och var hög på endorfiner ända fram till lunchen. Nice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar