Dagens träning

Jag jobbar precis bredvid mitt gym. Jag behöver bara gå över gatan och så är jag där, så jag tycker det är underligt att jag inte går dit oftare direkt efter jobbet.
Idag gjorde jag slag i saken och for på ett bodypump-pass efter jobbet. Så skönt att komma hem sen och ha träningen avklarad! Det är jag som står för regin på taekwondoträningen ikväll så det blir inte så mycket träning för min del.

Jag är riktigt träningsmotiverad nu. Det har jag förstås varit tidigare också, men nu känner jag riktigt en vilja att satsa ordentligt på kosten också, där har jag varit lite slarvig tidigare.. trots att jag vet att kosten är ack så viktig när man vill nå en finform. En hel vecka (kom igen, spela lite imponerad nu)  har jag klarat av att hålla mig relativt hälsosam och bättre ska det bli! Dessutom har jag lagt upp en lång träningsplan som jag planerar att följa också! Det räcker tyvärr inte bara att planera, man ska följa planen sen också och det är inte min starkaste sida alltid.

Med det sagt så kanske jag inte ska lägga in så många fler träningspass utan istället försöka ha kvalite på träningen. Full koncentration på det jag gör och lite mer fokus på mål. Jag har det senaste halvåret  varit lite lat på den fronten och pressar man sig inte och utmanar sig själv så är det självklart att man inte får de resultat man vill ha. Logiken är enkel, men svår att få till i verkligheten av någon anledning.

Till sist  för att citera Gymglam ännu en gång: "Jag ska bli i min bästa form nånsin!"

Statistik från funbeat.se.

1 kommentar:

  1. http://www.peppar.fi/article/Bloggtips-Jenny-aliskt/

    SvaraRadera