dagens taekwondoträning

Oj jisses!

Vet inte om jag har skrivit det här redan, men jag har ju inte tränat taekwondo riktigt flitigt sen vi flyttade hit till Åland från Vasa. Det har blivit lite sporadiskt i höst när Mariehamns taekwondoklubb startade... men för det mesta har jag gömt mig i instruktörsrollen. Man blir lite rädd att lämna den bekväma sidan efter en stund. Nu har jag iaf bestämt att det är slut med det  och det känns verkligen. Och med verkligen menar jag mitt smalben. *blink*

Idag var det en ordentlig matchträning med många roliga och intressanta drillar, men vi varvade förstås med fri match och jag är nog halvt blåslagen nu. Det var längesen faktiskt.. blir ju nästan tårögd av nostalgi. hehe.
Dessutom fick jag in en grymt elak spark mellan benen på en av killarna. Stackarn var ur form i flera minuter. Men så går det när man ska envisas att sparka mot mitt huvud. Förhoppningsvis är han lite rädd för mig nästa gång vi matchar. *spelar ful-spel*

..(jag sa nog förlåt sen så vi är nog kompisar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar