extreme stripe


Den här klänningen har jag inte kunnat få bort från tankarna. Den finns att köpas på Acnes webshop. Jag är fasansfullt förjust i långärmade klänningar och jag blir mer och mer förtjust i långa kjolar också. Ränder är alltid fint så vi kan dra slutsatsen att jag tycker den här randiga saken från Acne är lika med kärlek.

"Fruktansvärt horribel" var orden andra Jenny använde för att beskriva den idag. Men efter ett tag tyckte hon nog att den skulle passa mig. Hmm.. hur tolkar jag det?

Hihi, jag förstår nog vad Jenny menade. Ni ska inte missförstå läget. Jag och Jenny har faktiskt filosoferat kring olika plagg som man tycker är fina och man har skapat upp en bild i huvudet hur snyggt det kommer att sitta på när man äntligen prövar plagget. Det kommer att sitta som smäck tänker man. Sen står man där i provhytten och möter den bittra verkligheten i spegelbilden. Istället för en randig amazon ser man en randig zebra med matsmältningsproblem.
Eller när man gör en fin skiss över kvällens festoutfit i sitt huvud: "Hmm. om jag testar att ha den toppen med den kjolen och matchar med det nya breda bältet...". Vilken fullträff man kommit på! Sen hemma med hela kalaset på så är det en helt annan syn man ser. Då är det bara att ta ett tungt andetag och tänka om.

Den här klänningen kan vara ett sånt fall. Att den i verkligheten ser helt konstig ut på. Eller så ser den ÄNNU bättre ut i verkligheten! Det kommer jag att tro tills jag blir bevisad motsatsen. Älska "naivism".


D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar