Klart sessorna ska få ha sina Birkins!


Ojoj. Aftonbladet scoopar idag om hur dyra handväskor prinsessorna Victoria och Madeleine har. Över en halv miljon kronor är deras handväskor värda ihop, har nån fiffikus räknat ut. Prinsessorna köper dyra handväskor för skattepengar. Vilket slöseri!
Jaha.
Nu undrar jag när aftonbladet ska kolla hur dyra sportbilar Kungen och hans lilla son Carl-Philip kör med då. För det har jag förstått att de gillar sånt så jag tror inte att de nöjer sig med endast en gammal Honda i garaget. Rätta mig om jag har fel, men kom inte och säga att sportbilar är vettigare att lägga skattepengar på än handväskor. De är precis samma sak: statusprylar... bara den lilla saken att man får många dyra designerväskor för en sketans sportbil.

Jag tycker att Vickan och Madde ska få behålla sina handväskor. Nu när Sverige envisas med att köra med monarki, kungafamilj, hov och hela noblessen så kan de väl inte kräva att de inte ska leva som prinsessor. Klart att en kungafamilj ska leva som en kungafamilj. Annars är det väl ingen vits? Skulle de inte ha dyra designerväskor skulle nån säkert gnälla över att de inte har det efter en stund dessutom.

Nej, behåll ni era Bottega Veneta-väskor och när ni tröttnat kanske ni kan sälja dom till välgörenhet eller nåt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar