Peter Haber

Min kära sambo brukar håna mig om en sak jag sade en gång: att Peter Haber är lika bra (eller sa jag bättre) skådespelare än Samuel. Samuel L. Jackson alltså. I det här huset är Samuel så stor att han nämns med endast förnamn.
Det finns roller som är viktiga, som jag inte kan se att någon annan än Peter skulle klara av. Som Sunes pappa. Eller som Janne i "Tomten är far till alla barnen". Utomordentligt skickligt skådespeleri. Skulle Samuel klara av det?! I don't think soo.
Det ska jag utmana gullet med efter att vi sett filmen ikväll. För OH yes! Jenny tar till stora artilleriet i julstämning nu och plockar fram världens bästa julfilm. TÄFTAB rules!




2 kommentarer:

  1. jaa, täftab!!! :) I det här huset är Peter så stor att vi bara använder förnamnet. Men inte Haber då. :)

    SvaraRadera
  2. När jag ser/hör om Peter Haber tänker jag på Hamilton, alltså Jan Guillos svenska James Bond.

    Det kan bero på att första Hamilton filmen jag såg var med P. i rollen som H., men efter det känns alla andra skådespelare som H. icke trovärdig. Det är Peter Haber som är Hamilton, piste.

    Sen tycker jag han bara är töntig i dom här barnfilmerna. Hur kan Hamilton fjanta sig på det där sättet!? :)

    SvaraRadera