okej...

Vi startar en Ålands-blogg då! :D

Jag har haft en tung dag idag, på ett intressant och trevligt sätt då. Jag var min första dag på nya jobbet idag och jag är helnöjd efter första dagen. Korvstoppningskänsla av all ny info förstås, så nu tänker jag snart vila hjärnan och lägga mig på soffan med min nya Elle.
Här är en liten lista på saker jag observerat hittills:

På Åland har dom:

  • konstiga esplanader... de är tydligen inte enkelriktade var som helst.
  • dyr mat
  • goda Ålandspannkakor. :)

Jag tycker

  • om mitt nya jobb. Skönt att få ett jobb som är relaterat till min utbildning.
  • om mitt nya jobb. Gott kaffe, fina lokaler och trevliga arbetskollegor.
  • att det snart är dags att söka upp ett gym och komma igång tills thailandsresan. :)

andra bra saker

  • de har BOB marmelad i butiken.
  • det är svenskt överallt. praktiskt för en liten Hirvlaxbo.
  • jag har snabbare internetuppkoppling nu, vilket gör att jag orkar aktivera mig lite mera på ansiktsboken.
  • Vi ser en massa svenska kanaler analogt. Förutom de vanliga så ser vi bl.a. discovery channel, animal planet, cartoon network och svenska MTV...

mindre bra saker

  • mina vasa-kompisar flyttade inte med mig hit. Jättetråkigt.
  • jag har långt hem
  • maten är lite dyr här... men det gör inte så mycket.
  • de har konstig sopsortering här. Fattar noll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar