Detox


Summan av dagens tkd-träning var tre personers bortfall, två stycken skador. Vi var otursförföljd verkligen. En rygg gick sönder och en stortå-nagel. Sånt händer.
Två träningspass blev det idag och det är så skönt. Jag ska snart gå och lägga mig med en bok. Min kära syster skickade en bok på posten, en födelsedagspresent...eller födelsedagsutmaning kanske man ska säga. En detox-bok "Renare kropp och själ med detox -tre veckors program till ett sundare och smalare liv".

Jag hade inte tänkt hoppa på denhär detox-trenden som händer nu just... men efter en januarimånad fylld med fester känns det ganska lockande. I alla fall så har mitt intresse väckts. 21 dagar. Ännu vet jag inte mycket eftersom jag bara bläddrat lite i boken, men jag har sett listan på grundreglerna. Det innebär att jag skulle hamna att ställa om mitt liv totalt. Lite urplock ur grundreglerna: man ska hålla sig bort från kaffe, te (förutom örtte), rött kött, frukter (utom banan), alkohol, ketchup och även vete. Bland annat. Vansinnigt kan man nästan säga.

Så varför i hela friden skulle jag testa dethär då? Jo, mestadels eftersom jag inte tror att jag skulle klara det. Herregud, jag klarar inte ens av att säga nej till en pizza-lunch fast jag vet att jag åt pizza igår, så hur skulle jag då klara av ett sånt här läge? Klarar jag av att följa ett sånthär program så skulle jag visa åt mig själv att jag har viljestyrka och min självkänsla borde få sig en skjuts uppåt på samma gång. Det tror jag.

Problemet är ju att det kanske inte är så passande med tanke på min träning. Nåja. jag ska gå och lägga mig med boken nu och få en ordentlig inblick innan jag funderar mera på saken.

Btw. Bokens författare har haft prinsessan Diana som patient och även Cate Blanchett, Gwyneth Paltrow och Kate Moss har använt sig av denhär tekniken. Hmm.. Kokain-kate är dock inte ett bra namn i dethär sammanhanget. Hon detoxar sig på annat sätt nuförtiden.

Gwyneth detoxar


3 kommentarer:

  1. Jag har ett en veckas program med recept och allt som jag tänkte börja med i mitten av nästa vecka men enligt det får man äta all sorts frukt

    Johanna

    SvaraRadera
  2. ...ingen risk att jag skulle göra det där! lycka till om du bestämmer dej för att testa. låt oss veta hur det går :D

    SvaraRadera
  3. Jo, det vore roligt att göra ett litet blogg-projekt av det hela. Få se senare.. kanske till sommaren när det är lite roligare att laga mat då det finns större urval färska råvaror. :)

    SvaraRadera