Statsvetare och peffanlekar

Jag hade SÅ roligt just! Hehe. Jag var fram och åter till stan och inhandlade förnödenheter. Snabbt skulle det gå eftersom jag har ett städprojekt, som bara påbörjats lite ännu. När jag cyklade genom parkeringen bakom Budo fitness så träffar jag en av Grevens dåraktiga och söta hovmän till statsvetare. Iklädd igenkännelig blå halare. Han ropar åt mig att stanna och ta en klunk av hans fiiina dricka. Han utlovar också en fin show när inkommande gulis-grupp dyker upp. Han och hovman nr. 2 som dyker upp genast har nämligen en punkt i gulnäbbsintagningen.

Efter många minuter dyker grupp ett upp. En grupp på fyra blyga tjejer. De får först i uppgift att gissa vilken fågel som hovman nr. 3 utropar:

"MÖÄÖÄÖÄÖÄÖÄÖÖH!" (Jenny skrattar nästan ihjäl sig)

Flickorna förstår inte att det är en asgam.

Nästa grej var att hovman nr.2 läser ett kryptiskt citat ut en statvetarbok. Jag fattade inte mycket. Inte nån annan heller tror jag.

Sen till själva uppgiften. Flickorna ska på måfå dra, ur en hög, ett papper med en politiker av något slag. Sen ska var och en ropa ut sitt hat om denna person i 15 sekunder. Hovman nr. ger ett smakprov hur det ska låta. Om Fidel Castro. :D
Flickorna var lite blyga, men lite arga blev de väl.

Jag måste ju ändå stanna till nästa grupp också. Och då fick nog Urho Kekkonen, Lenin och Göran Persson sig ordentligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar