Nolltolerans....?

Jag måste blogga av mig lite här före jag cyklar iväg till jobbet. Dehääär att...i vasabladet idag... jag måste säga att dedär lagförslaget som vår trafikminister Anu Vehviläinen överväger är osmart. Not clever. Att unga bilister skulle få strängare straff upp till tre år efter att de fått körkort. ????? Idioti! enligt mig. Och vadå?? Är det bara unga bilister som kör rattfull i det här landet? Det visste inte jag.


Det skulle ju inte fungera. Det måste väl alla utom Anu förstå. Tänk nu då, ifall det skulle vara så. Då skulle ju de nya bilisterna istället tänka på treårsgränsen och sen när de tre åren har gått, firar de med att NU får de nog dricka lite iaf! För nu är minsann inte risken lika hög. För så kommer det att bli ifall det lagförslaget skulle gå igenom. Dessutom skulle det inte påverka de äldre rattfyllona alls.

Däremot är jag (rattfylleristbekämpare är jag idag tydligen) väldigt överens med kommissarie Vesa Toivanen. Han fattar vad han pratar om. Straff direkt! Beslagta bilarna med detsamma. Kör man rattfull så riskerar man liv, alltså man kan sådär grovt likna en bil med ett mordvapen. Låter man en karl/kvinna som viftat kring sig med kniv på gatan att gå hem med kniven i behåll efter att han/hon fått en liten obetydlig böteslapp? Nej, man tar väl för tusan kniven av honom/henne.


dagens outfit btw. Lite dåliga kvalite på fotona. Men ni kan ju strunta i att se på dom ifall de sticker i ögonen. :P
NU fredag. Nu jobb!







2 kommentarer:

  1. Nya skor?? Snygg du e! Förresten så tycker jag att det borde vara nolltolerans för alla som kör i fyllon. Tatuering i pannan och körkortet borta så länge att det gör ooooont.
    //Sandris

    SvaraRadera
  2. Skampålan på torgi sku smaka bäst! Men jag antar att na fisiga medmänskliga fåntrattar tycker att he sku va för kränkand. ;)

    SvaraRadera