Grek-trauma


Nu är det bevisat. Jag lider av trauma efter min Greklandsvistelse hösten 2005. Och det har gått så långt att jag börjat skada mig själv.


I Grekland så gjorde ett gäng utbytesstuderanden en 10-dagars resa genom norra Grekland. Vi såg så många vackra platser och fick uppleva grekisk ruska! Vi körde runt i berg med endast lönn och ek-skog så långt ögat kunde nå. Otroligt vackert, men det är ju Grekland för det mesta också...


Jag minns inte mera var exakt vi stannade till när det här nu hände..men vi hade varit ut med båt och sett på mer än 1000-år gamla målningar på klippväggar. Vi skulle precis åka iväg, inväntade bara det sista gänget. Då kände jag att jag fick ett bi innanför tröjan. Jag viftade bort det. Trodde jag. Efter ca en halv minut kände jag att det var nåt som rörde sig innanför min vänstra arm. Jag tittade in i tröjan och såg ett bi som kämpade hårt för att komma bort. Vad gör jag då? Jo, jag skriker och börjar slänga av mig tröjan. Tippa de andra fick roligt när jag mitt i allt börjar skrika och vifta runt och slänga av mig kläderna. Hehe. Nåja. Jag tycket inte att det var roligt. Biet hann iaf inte bita mig.


Som parentes kan jag ju nämna att jag hade tidigare på en annan utflykt vi gjort blivit biten av ett bi på halsen, så jag VISSTE att dedär små jävlarna nog biter ifrån sig!


Nå, nu imorse när jag kom cyklandes till jobbet, vad händer? Jo, nånting känns på min hals (antagligen jackan bara som blåste till...) Jag tänker att det är ett bi givetvis och känner efter. Antagligen så rispade mina naglar mot min regnjacka på något sätt så att jag hör ett surr. Ett BI! Hysteri!! Jag viftar och krafsar hårt på halsen för att få bort det och viftar hårt med armarna. Killen som cyklade bakom mig måste ha trott att jag var helknäpp btw...

Nåja.. jag vet nog nu att det inte var ett bi.. men tror ni inte att jag ÄNDÅ en gång till rycker till och river mig på halsen ännu en gång. Jag. är.sjuk.i.huvudet. Helt klart. Och nu har jag ett sår på halsen. Tack!

2 kommentarer:

  1. Hahahaha!! Hohoho!!'gapflabbar mig iväg cyklandes till jobbet' (dock lika livrädd för bin)

    SvaraRadera
  2. Kul att nån har roligt. ;P Jag har faktiskt två lååånga röda rivmärken på halsen.. :(

    SvaraRadera