Kickboxningsläger med Jörgen Kruth
















Wow! Vilken perfekt invigning av vår nya lokal! En världsmästare som instruktör och lite mer folk än vad vi tänkt - inte mycket mer man kan önska sig!

Lägret bestod av två pass på 90 minuter var med en halvtimmes paus däremellan. Kruth var på en riktigt kort visit den här gången så vi hämtade honom från båten och sen efter lägret skjutsade vi honom till hamnen igen. Men han hann lära oss massor på sitt korta besök!

Själv deltog jag i träning 2 som var mer sparkbetonat. Första passet var helt boxningsbetonat. Jag höll värmen första passet genom att springa efter vår lilla skrått. Inte så att man kan ha en ettåring att springa hursomhelst i en full sal med människor i rörelse - och springa undan det ville hon. haha!

Angående själva kickboxningen så  tyckte jag att jag gjorde en hel del framsteg. Jag har en förkärlek till att blunda när jag får slag mot huvudet och jag jobbade en del med det så i många fall gick det mycket bättre. Fast det finns nog att jobba på ännu... Tyvärr blir det alldeles för lång tid mellan mina kickboxningspass så framstegen sköljer inte över mig precis.

Allt det vi gjorde kändes användbart och jag tyckte det var enkelt att ta med sig teknikerna när vi sparrade fritt senare. Det är bra, för det är inte alltid självklart att det man övar på i drillar fastnar och gör att man förstår precis hur man ska använda i andra situationer. Det i sig visar ju hur bra Jörgen är.

Tack till alla som deltog och gjorde det här lägret så roligt! Grundkurs i kickboxning kör igång ikväll kl 18.00!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar