Formen efter förlossning

Hej på er!
Jag ligger och bloggar från soffan nu. Från iPad:en. Det är inte det jag helst föredrar, men den här bloggen dammar ju igen om jag väntar på att komma mig till skrivbordet och min dator (och photoshop).

Det har snart gått tre veckor sen förlossningen och jag börjar väl känna mig lite bättre. Det är ännu inte bekvämt att sitta längre stunder så jag hittas oftast liggandes i soffan (i amningsposition förstås).
Jag måste erkänna att jag inte var beredd på att återhämtningen skulle ta så här länge. Det informerades säkert om det - men man kan ju inte ta in allt kanske? Eller så var det löften om att alla graviditetskrämpor går över efter förlossningen. Det är delvis sant - men det kommer ju nya krämpor! Jag är inte bra på att ha ont. Det är svinjobbigt att inte kunna röra sig som man vill! Föredrar frisk kropp alla dagar.


Det blir bättre ändå. Jag rör mig betydligt bättre nu än för en vecka sen, så tålamod bara. Kroppen är riktigt duktig. Jag har börjat träna upp (eller hitta till att börja med) magmusklerna med MammaMage-appen. En av övningarna i nivå 1 är att dra in magen. Det gick riktigt fint idag och jag minns dagen efter förlossningen när jag inte klarade av det alls. Så det händer saker.
Annat värt att nämna i den återuppväckta träningsdagboken är att jag nu går 1 kilometers barnvagnspromenader.Jag är jätteivrig att återfå formen, men tänker skynda långsamt. Bygga från grunden och inte stressa. Sen förstås vänta tills jag inte har ont och jag fått utlåtande från efterkontrollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar