Super Saturday 2013 and Bodycombat filming!

Jaa, va säger man. Förväntningarna var ju höga inför helgens Les Mills-party. Men när första klassen drog igång - när det excellenta BodyAttack-teamet kom in så exploderade stället och jag tänkte att nee, det är roligare än jag mindes!
Lisa Osborne som är fröken BodyAttack själv är en sån energisk och häftig person. Jag förförs varje gång. Sen är också resten av gänget också riktigt bra. Det blev en klass full med studs, bra musik och ett leende på läpparna hela vägen.

Direkt efter Attacken så var det dagens första Bodycombat. Det blev faktiskt för första gången i min Super saturday-historia en liten besvikelse. Instruktörernas mikrofoner bråkade första halvan och längst fram hördes ingen musik under låt 4 och 5 utan bara ett dovande ljud från högtalarna. Då blev jag lite sur faktiskt. Dessutom var det en kille bredvid mig som sparkade höga sidekicks nån centimeter från mitt huvud så jag fick akta mig där - vilket gjorde mig okoncentrerad och förbannad. Men, jag skärpte till mig och efter låt 6 blev också ljudet bra så slutet på klassen var helgrym. Alla instruktörer var också riktigt bra. Mika från Finland gjorde fin premiär på SS. Dessutom en av mina favoriter Sarah med + Carrie från Nya Zeeland visade sig vara en riktigt tuffing också.


Efter de två klasserna var jag dödshungrig och det blev lunch och sen fick jag dricka en gainomax och en kaffe innan energin var tillbaka. Jag tog bara en klass till under dagen och det var dagens andra Bodycombatklass. Som ägde! !
Dan och Rachael (som är program directors för BC) visade var skåpet ska stå. Ännu en gång blev jag imponerad över hur nyanserade de är när de instruerar. Och den där glädjen de förmedlar. Tror alla i salen älskade dom. De är så härliga. Ödmjuka ut i fingerspetsarna och glimten i ögat alltid. Med sig på scenen hade de Pia Niemi (som borde vara mer än väl bekant hos dom som tränar på Wasa sports club) och Leon Hobro. De var också helt fenomenala. Bästa passet!
Sen hade jag övervägd att gå ett GRIT-pass men nöjde mig att se på istället. Det räckte bra. heh.

Köpte lite nya saker i Les Mills-shoppen. Snacket var annars att utbudet i shoppen var lite tråkigt och kan inte annat än hålla med. Men några godbitar fick jag med mig. Som den här Bodycombattoppen och mysbyxorna!

Bodyattack kan se ut såhär på storskärm! Thuck jumps!


Jag i action under Bodycombatpasset. Bilderna tagna av fina Sarah!


 Sarah Galan efter första Bodycombatpasset!
Johnny var på plats från Vasa!  




Bodycombat-filmning - Super Sunday!

Bodycombatfilmning betyder att det skulle filmas in en kommand release (59 som gäller kvartal 1 2014). Filmen skickas sen ut åt alla instruktörer runtom i världen. Det görs en film för varje release till utbildningsmaterialet.
Det kändes om att hela söndagen gick åt att vänta på filmningen. Bodycombat var sist ut på schemat och började 17:30. Hann via syrrans och hälsa på Moa på eftermiddagen också. Bästa!

Tävling...
När vi kom till globen och började köa så var det ett gäng ur personalen som tävlade ut lite kläder. Det började med att de frågade vilka tre killar som vågade komma och tävla om vem som hade bäst jump knee. De fick upp tre killar och sen fick publiken avgöra med applåder vem som vann. Därefter frågade de vilka tre tjejer som ville komma upp och tävla i round house kicks. Och jag överraskar mig själv med att sträcka upp handen. haha! Vet inte varifrån det rycket kom eftersom jag hade varit ganska slö där före.
Jag ångrar nu att jag inte tog av mig skorna - så skulle det ha gått bättre. Mina nike-skor är väldigt ostabila och jag fick inte alls nåt bra grepp. Dessutom blev jag mer än nervös sen när jag kom dit i mitten med dom två andra tjejerna. Vet inte alls hur det såg ut för dom andra - men jag kämpade på. Vi skulle sparka ut och sen hålla ut benet så länge vi kunde. Jag tappade inte foten ner i golvet, men vinglade på som värsta fyllot nästan hela tiden. Eftersom vi alla höll ut benet så la de på utmaning att vi skulle sparka i luften 10 ggr så snabbt som möjligt utan att sätta ner foten. Det verkade vi alla klara också för vi fortsatte en stund till. Sen vann hon som hade haft stabilaste tekniken (INTE jag). Kul var det hursomhelst! :)

Före...
Efter många tävlingar till så släpptes vi in i Globen till sist. Jag var beredd på värsta trängseln, men det gick relativt lugnt till ändå. Det var fullt längst fram redan när vi sprang in, jag Kicki och Sara. Men vi fick bra platser ändå relativt långt fram där vi såg bra och tydligt allt som hände på scenen. Så jag var nöjd.
Vi träffade på Carrie (som stått på scenen dagen före och instruerat BC) där bland människorna. Hon skulle delta i passet. Hon berättade bl.a. att i NZ på vanliga filmningar så var det ungefär 100 personer. Så det här var faktiskt en unik händelse när hela Globen var full med deltagare.





Filmingen...
Det var Dan, Rach, Mika och Pernilla som instruerade passet. Sen var också några från Nordic och NZ-teamen med också som skuggor.
Jag kan säga så mycket att jag längtar till våren. Det är en sån sjukt rolig release och musiken är grymt bra!
De hade byggt upp en riktigt fin scen och hela produktionen var så mäktigt imponerande. Jag var helt eld och lågor efteråt. Så kul att få möjlighet att delta i något sånt här.
Det blev en omtagning pga att ljudet i Dans mikrofon strulade. Annars körde vi passet igenom med några pauser när Dan och Rach pratade till kameran. Stämningen var hög hela tiden! Men det fattar ni kanske. Jag blir helt lyrisk när jag skriver det här. Haha! Jaa.. suck.

Kolla in Les Mills Nordics facebook-sida för fina videoklipp och foton över hur mäktigt det var.


Sen bästa var ju att man fick träffa så många kända ansikten! Som Ann och Johnny som var på plats. Combat-Sarah som jag nu träffat två gånger endast in real life som det heter, men ändå känns som att vi har träffats så mycket oftare. För att inte nämna Syster Yster, Jonas och deras lilla Moa - min finaste systerdotter. Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar