Längsta hittills! ..i år.

Jag var ut på en söndagslänk med Grevfen idag.   Före var jag dödstrött och hade just vaknat från en eftermiddagsvila.
Första kilometrarna var riktigt jobbiga. Vi var ute till motionsspåret i Hindersböle - men eftersom det var nya marker för oss så for det lite fel. Vi kom in till banan och så började vi springa framåt, vilket efter en kilometer visade sig vara utfarten ur spåret - så vi fick vända om. Så vi hade sprungit 2 kilometer innan vi ens kommit in på det riktiga spåret. Så det kan gå då.
Vi träffade på en liten igelkott också. Han var lite rädd och sen sprang han iväg. Sötisen.


Jag tyckte det var riktigt jobbigt i början och visste inte alls hur jag skulle stå ut. Det blev bättre när jag kom på att ta av mig dendär extra jumpern jag hade på.
Att springa på spånbana var riktigt fint, det var perfekt väder också. Ganska varmt, inte mycket vind och mulet.

Slutresultatet blev 9,9 kilometer på ca 1 h och 6 minuter. Konditionsmässigt kändes passet riktigt bra - men jag kände av en trötthet i höften efter 6 kilometer som nog höll i sig hela vägen till slut. Behöver nöta mera längre länkar helt klart.

Annars är det lugnt här i huset idag. SamSam har sovit nästan hela dagen - gullakissen hade en jobbig dag igår när vi hade besök och grillfest efter träningslägret. Det var lek och bus hela kvällen och halva natten. Sånt tär på en liten kissemiss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar