paj på bovetemjöl, fetaost och broccoli


Tack vare instagram hittade jag den här veckan till en inspirerande blogg:Tasty-health.se . Massor av intressanta hälsosamma recept på godheter och levererat i en ljuvlig förpackning med vackra bilder. Vid första bläddringen (jag har bara snusat på ytan på den här bloggen ännu) så fastnade jag för ett pajrecept som jag gjorde idag.

Jag följde receptet förutom att jag glömde bönorna. Men det gick bra ändå. Tror fyllningen eller fetaosten var lite väl blöt för den var lite vattnig när den var klar. Jag fångade upp det mesta med ett hushållspapper så efter det var det helt ok.
Jag använde bovetemjö, vet inte om det var det som gjorde att jag inte riktigt gillade botten. Fast pajen får nog godkänd - väldigt gott med salt fetaost på toppen. Dock har jag ätit många goda pajer i mitt liv så jag har ganska höga krav när jag ger poäng.

Ja, det är väl ungefär det jag har åstadkommit idag. Jag har sen igår bott på vår soffa tillsammans med kattungen och jag känner mig så lat att jag är rädd att det aldrig går om. Tur att det är taekwondoträning om en timme. Det lär ändra på den känslan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar