matbloggen


...först och främst måste vi börja med dom här. De magiska bananplättarna. Det var Anne som tipsade på sin blogg och det enkla receptet föll jag för direkt. Smeten består av en mosad banan och 2 ägg. Sen blandade jag också i en matsked mandelsmör och lite vaniljpulver. Sen stekte/brände jag dom i kokosolja och serverade dom åt mig själv med kvarg med frusna blåbär och kanel och honung. Otroligt gott! Stort tack till Anne som delade med sig av det här enkla men oerhört perfekta receptet.



Vappen/1 maj
Igår var det nog lugnaste valborg jag firat på säkert 15 år. Det gick helt i matens tecken. Vi bjöd in gäster till vår glasveranda och där åt vi mat som Grevfen gjort: tortillabröd med falafel och coleslaw. Det sköljde vi ner med nya grillkorven från atria: hot chili och sen till efterrätt mjöd och munkar.  hot chili-korven stod verkligen för vad den lovade. Den var hot!
Samtalsämnena sen var inte högt över midjan så det behöver vi inte gå in på.
Vi avslutade med att halvsova framför hemmabion med senaste Game of thrones-avsnittet. 

Ja, sen omfamnar jag latmasken idag. Kim åkte tidigare till träningarna och vi bestämde att jag skulle springa dit sen (eftersom han tog bilen).  När jag skulle byta om hittade jag inga rena joggingkläder och mera hinder än så behövdes inte. Jag är helt utan motivation att röra på mig överhuvudtaget - så jag tycker det är väl bäst att inte streta emot utan lata mig då. Ett mycket bra beslut om ni frågar mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar