En spark i röven

Bokstavligt kan man ju nästa säga. Efter att ha haft en liten vila i träningen pga halsont osv så stämplade jag in på gymmet imorse igen. Tyvärr så slog tröttheten till direkt jag klev av cykeln och gäspandes gick jag in i gymmet.
Istället för att stå och känna efter hur trött och omotiverad jag var så gick jag till benpressen och laddade på 80 kg. Det gick hur bra som helst så efter ett set på 10 reps ökade jag till 120 kg. Gick också bra så jag ökade till 140 och körde tre set till. Sen plockade jag bort en hel del vikt och gjorde enbenspressar tills mina ben gick sönder. Så kändes det åtminstone.

Efter det testade jag en ny rumpövning som jag hört ska vara dunder för rumpan: barbell hip thrust.  Varvade den med tunga kettlebellssvingar.

Sen då.. ja. Då bara dog min motivation. Som straff steg jag på löpbandet och sprang i uppförsbacke 1 km. Efter det var jag nöjd. Stretch och dusch på det!

the hip thrust!
 

Spark i röven angående matintaget blir det nu också. Efter påskens oerhört äckliga kosthållning med bara godis, bullar, tårtor, munkar, pizza, korv och öl så känner jag att jag vill ge min kropp lite bättre näring. Har märkt att mitt humör blir väldigt oattraktivt när jag äter på det sättet också. Det här är något jag känner att jag vill göra - så behövs ingen skärpning. Bara lyssna på kroppen lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar