Att nå det bästa målet

Förra veckan hade jag en paus i träningen på grund av halsont. Sen kom påsken emot och hela långfredagen var en enda fest i sötsaker: ostkaka, munkar, godis och tårtor. Toppat med grillkorv och vin. Sen fortsatte resten av påsken i samma anda till påskmåndagen då jag fick nog. Inte en enda kakbit gick ner.

Mitt humör förra veckan var inte att leka med. Jag var fräsig och ostabil. Allt var fel, jag var trött och gnällig och jag fick hela tiden peppa mig till att vara på bättre humör.
Sen då.. den här veckan. Taekwondo på måndagkväll,  bodycombat på tisdagkväll, styrketräning på onsdagmorgon, torsdagmorgon en löprunda och imorse ett styrkepass till. Hela veckan har jag känt mig 20 kg lättare mentalt och jag har fjärilar i magen.

Jag tolkar det här som att min kropp verkligen blir i oställning av att bra rutiner bryts. Det är det överliggande målet i min värld. Att jag fysiskt och psykiskt ska ha begär efter träning och bra mat. Att inte behöva kämpa med viljan till att lyfta på arslet för ett träningspass utan jag vet att gör jag det inte får jag lida igenom en tung dag istället. Att jag ska välja de nyttiga grönsakerna istället för chipsen.

Ultimata målet är en absolut hälsosam livsstil med bara bra kost och bra rutiner. Men jag har förstått att man inte ändrar saker på en natt. Åtminstone inte jag. Kanske jag är där när jag är 45. Eller 65. Det visar sig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar