2013 - ett springår

Ifjol sprang jag inte så värst mycket. Tror det blev sammanlagt 30 km eller nåt sånt. Annat ska bli i år! Jädrans vilka kilometer jag ska samla på mig!
Jag ska försöka åtminstone. Det är väl bara att ta en kilometer i taget eller va?

Målet?  Lidingöloppet i höst. Dendär 15 kilometersrundan. Så jag gissar att lite backintervaller inte är slöseri med energi heller. Hmm.

Att få in rutinen att springa är väl det knepigaste. Jag startade en ny idag. Varje torsdagmorgon är nu vigd till löpning. Lördag eller söndag ska också bli en löpdag. Sen när jag har det på g så lägger vi in ett pass till. Bestäm och håll dig till planen. Så går det till!



(okej. låter lite väl stöddig nu. Tala är en sak - nu måste jag verkställa också)

4 kommentarer:

  1. Heja, heja, you can do it! Lidingöloppet är också på min To Do-lista, men knappast tyvärr i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. JO. göra det tror jag nog. Men jag vill ju överleva också. :D Eller göra det så smärtfritt som möjligt. Tack för peppen! :)

      Radera
  2. Tycker du ska haka på det här:
    http://hejdi.blogspot.fi/2013/04/run-for-sun.html
    Minst en mile (1,6km) varje dag i hela juni. Då får du kanske in lite rutin och inte så paha att pressa 1,6km om dagen. Som man kan ju ta det som uppvärmning inför andra pass vissa dagar också. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen det låter ju underbart! Har faktiskt funderat på nåt liknande redan..
      Tack för tipset!

      Radera