Dagens träning(ar)

Det var fysmorgon med taekwondoklubben imorse igen. Jag började med att halka på gummimattan innanför dörren till träningssalen och nästan slå hål i knät. Dessutom hade jag glömt dagens passplanering hemma. Bra start där.
Som tur fanns min planering kvar i minnet ganska bra...

Upplägget idag var cirkelträning, men istället för att hoppa från station till station så hade vi 3 eller 4 övningar som vi gjorde i egen takt under en viss tid:

Uppvärmning:
jogg från en sida av rummet till det andra
10 knäböj med frontspark
5 hindupressar.
upprepade i ca 4 minuter

Cirkel 1:
Kullerbytta framåt + två hoppande armpressar + kullerbytta bakåt +  2 hoppande armpressar
5 burpees
10 utfallshopp
Upprepade i 6 minuter

Cirkel 2:
magövning: ligg på rygg och saxa med benen till sidan och ihop: 40 st
planka med uthopp med fötterna 10 ggr
långsamma mountainclimbers 5 indragningar per ben
V-sit så länge man orkade
Upprepade i 5 minuter

Avslutade med att springa en tabataintervall.

Det var väl cirkel 1 som var den stora utmaningen här. Både med kämparglöden och flåset. Jag gick nog upp 20 kilo(säkert muskelmassa endast) just före cirkeln för tusan vad tunga burpees det var. Kände mig som en elefant. Putte pratade om att han höll på svimma..
Men som vanligt så var det glömt sen 5 sekunder efteråt.


Nu ikväll är det ännu fullt schema. Jag ska vikariera fina Emelie på kettlbells-passet idag och sen ska jag och Kicki teama nya Bodycombatreleasen! Kick ass!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar