knäböjen då..?



Imorse när jag kom till gymmet var benpressen upptagen ( i nästan en halv timme!) så jag fick tänka annorlunda idag. Det gör inget - variation är viktigt.

Jag har skjutit på det här med att jobba fram en bra knäböjsteknik en stund - men kände att det är väl bäst att börja på lite. Lite i gången bara. Jag fick mig en törn när Linus Johansson var till gymmet och höll utbildning för oss förra året. Då testade vi rörligheten i knäböj och jag fick ju inte precis godkänt.
Däremot kan jag fuska genom att ha en upphöjning under hälen och då går det fint.

Idag testade jag att göra som på videon - overhead squat med pinne. Sen testade jag också med lätta hantlar.  Det gick bättre än jag trott. Fast jag kände av min bröstrygg under resten av träningspasset.

Annars inga rekord idag. Gjorde utfall, enbensknäböj, raka marklyft och sen till sist när benpressen blev ledig tröttade jag ut benen där.
Jag har träningsvärk i rumpan redan.

Nu är bara resten av den här dagen kvar. Och värsta ångestuppdraget: flyttstädning av gamla lägenheten. Skjut mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar