träna rumpa


Jag friskförklarade mig förra veckan - men hann ändå inte med nån annan träning än mitt Bodycombatpass på tisdag. Den här veckan var jag lite flitigare istället!
I måndags stämplade jag in på gymmet lite efter klockan 07.00 och stängde in mig i kettlebellssalen. I med iPoden i högtalarna och fram med tunga kettlebells. Överkroppstyrka var fokus och eftersom min rygg, mina axlar och armar var helt ur funktion sen dagen efter så lyckades jag väl ganska bra?
Jag fick faktiskt spänningshuvudvärk av min träningsvärk igår och var helt ur funktion före mitt combatpass. Som tur vet jag att nacken alltid reder upp sig efter ett combatpass eftersom alla slag löser upp de spända musklerna.
Imorse tog jag mig igen till gymmet före jobbet. Fast jag bestämde (utan att ha dåligt samvete obs obs) när klockan ringde att jag skulle sova vidare. Men efter några minuter så kände jag mig ganska pigg och så tyckte jag att nu när jag ändå bokat tid med mig själv ska jag väl ta mig till gymmet då.  Så till min förvåning steg jag upp och pallrade mig dit.

Målet med min träning nu just är att hindra förfall pga minskad träningstid och sen vill jag också försöka öka benstyrka.  Så ett benpass i veckan skulle jag vilja få till och då är det onsdagmorgnar som gäller. Ben och rumpa för att vara mer specifik.

På tal om att träna rumpa så hittade jag bloggen fitnessforlife3.tumblr.com. En tjej som helt klart lyckats med att bygga rumpa. OMG säger jag. Hon har gjort sina squats!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar