kettlebellsveckan

Igår var jag själv deltagare i ett kettlebellspass. Skönt för omväxlingens skull att inte instruera. Jag skulle gärna delta oftare, men passen på gymmet är sällan en tid som passar i min tajta tidsplan nu just. Därför är det perfekt att gå på en tid då jag egentligen instuerar också. Jag och Jani delar på fredagspassen och igår passade jag på att gå på hans pass.

Jani hade lagt ihop 3 tunga kluster som vi jobbade i 6 minuter per kluster. Axlarna fick stryk säger jag bara! Det var många fina övningar som inkluderade många kroppsdelar - väldigt funktionellt alltså.
Jag försökte vara modig och jobba med tunga vikter - men tror jag var lite övertaggad i början och gick ut för hårt, för armarna blev helt stumma efter en stund. Fick ta skakaloss-pauser med jämna mellanrum. Tungt var det och det var precis så jag ville ha det.

På kvällen tänkte jag vara smart och gå och lägga mig jättetidigt eftersom jag skulle stiga upp kl 5 för att fara till jobbet dagen efter. Vad tror ni händer då? jag lägger mig halv nio och vaknar sen 03:15 och är pigg och hungrig. Frustrationen! halv fem somade somnade jag igen och då var det bara en halvtimme kvar innan klockan ringde. Det är något nytt jag har fått för mig. De gånger jag verkligen måste stiga upp tidigt så är jag orolig hela natten att jag ska försova mig. Tur att det är lördag ändå.

Jag har lyckats få in 2 kettlebellspass, ett bodycombatpass, en taekwondoträning och ett styrketräningspass den här veckan. Jag är mycket nöjd! Nu blir det att vila resten av helgen och sen se om måndagmorgon blir en gymmorgon.






1 kommentar:

  1. J e grym på det där med pass som tar livet av en.... :)

    SvaraRadera