att pressa benen klockan 7 på morgonen


Idag vaknade jag nån minut före klockan ringde. Hur bra är inte det? Sen upp ur sängen och på med kaffekokaren och in med frukost samtidigt som jag läste en träningstidning för att peppa mig lite.

ÄNDÅ hade jag lite ångest när jag kom in till gymmet. Tröttheten hade kommit ikapp och sen visste jag ju att det skulle bli tungt.  Som tur lyssnade jag inte så mycket på den ångesten.

Jag värmde upp med djupa knäböj med kettlebells och kettlebellssvingar. Därefter tog jag mig an den övning jag bestämt att pressa mig mest. Utfall i smithmaskinen. Jag tycker den är bra eftersom jag får så bra kontakt med musklerna och rumpan är ju inte sig lik efteråt.
När jag körde sista setet så bestämde jag mig för att se om jag kunde pressa ännu mera. Hur många repetitioner klarade jag med den vikt jag hade på. Jag kom upp i 15 stycken! då hade jag kört 8 repetitioner före. Det betyder ju två saker. Jag hade inte pressat ordentligt i de tidigare seten och jag kan säkert lägga på mera vikt nästa gång. Det var hursomhelst väldigt roligt att testa gränsen riktigt ordentligt - fast jag nästan dog efteråt.
Efter det blev det ännu benpress, enbensknäböj med kettlebells och raka marklyft med kettlebells. Till sist en tabataintervall med upphopp* på stepbräda för att suga ut det sista ur benen. Det går inte att vara mer än nöjd! 

Jag är också vääldigt rädd för träningsvärken som garanterat är på gång. 


*benen på varsin sida om stepbrädan, hoppa upp med fötterna på brädan och sen tillbaka ner till sidorna. På väg ner ska rumpan hela vägen ner och röra i stepbrädan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar