hunger vs träning


Vi kom hem tidigt från vårt "lilla" renoveringsprojekt idag så jag tänkte att "yes! nu tar vi och tränar lite". Ja, det började ju bra. Jag värmde upp med lite Bodycombat (behöver övas) och gick sen ut på balkongen. Jag hade ingen riktig plan - men jag såg stången var laddad med passliga vikter så jag testade att köra lite marklyft. Jag hade läst Styrkelabbets 10 tips till bättre marklyft - så jag var lite sugen på att testa. Och tamejtusan om inte tekniken satt bättre!
Sen fastnade ögonen på mina två kettlebells så jag tänkte att renegade row har ju aldrig skadat. Efter det gick jag in och försökte mig på pullups. Jag klarade en halv och sen skrek min mage till. Dödshungern dök upp. Jag hade planerat att ta alla övningar jag gjort i en cirkelträning - men jag klarade ett set marklyft till innan jag fick kasta in handduken. Magen var helt tom.

FAIL.

Jag vet inte om det går att säga att "lite är bätte än ingenting". Däremot så känner jag att jag är på gång nu. Jag har gått och sagt åt mig själv i flera veckors tid att jag ska försöka få in lite styrketräning men inte fått till en bra start. Det blev inte en bra start idag - men en start som gav mersmak. Hörde jag nån säga morgonträning på måndag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar