Dagens träning


Dagens upplägg blev såhär:

Uppvärmning med svingar och marklyft + höga drag.

Cirkel 1:
Djupa knäböj 5 st.
burpees i 40 sekunder
sidolyft (?). Håller en kettlebell i handen längs ena sidan och böjer ner och lyfter upp. 10 per sida

Cirkel 2:
Renegade row 5/sida. Använde 8 kg första varvet och 12 kg på andra.
Knäböj + hopp i 40 sekunder.
Planka i 40 sekunder

Cirkel 3:
Roterande marklyft 20 stycken.
Axelpressar 5 stycken. Använde två 12-kilos kettlebells.
Magövning: Knäindragningar från armpresställning. (har inget vettigt namn på den heller).


Jag gjorde varje cirkel 2 varv.. eller NEJ! kom nu på i skrivande stund att jag gjorde sista cirkeln bara en gång. What?! Nåja, tiden tog slut - jag hade bestämt att hålla på i 30 minuter. Men det var inte meningen. Hmpf.

Jag var väldigt svag i knäböjen imorse. Gick knappt att komma upp när jag en gång kommit ner. Började med 2 12-kilos kulor, men fick gå ner till 8 kilo efter några stycken. Annars kan jag inte klaga på nåt. Tempot lyckades jag hålla högt och svetten rann när jag var klar.

De flesta övningar jag gjorde finns visat i videon i det här inlägget - som ju var inspirationen imorse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar