the expandables 2

Igår var vi och såg the expandables 2. Alltså dendär filmen där de har samlat alla gamla actiongubbar (Stallone, Jason Statham (inte gubbe än kanske) Arnold, Willis, Jet Li, Dolph, Chuck Norris, Jean-Claude  osv..) i en riktigt hederlig actionfilm.
De tog inte precis allvarligt på sig själva i den här filmen utan under hela filmen dök det upp referenser och låga skämt till stjärnornas gamla filmer. Och är man en gammal räv som sätt alla deras filmer ett par tiotals gånger så var det ganska lätt att hänga med i jargongen. Har man däremot aldrig hört talas om Die hard eller Terminator-filmerna så ska man nog inte bry sig att gå och titta den här heller.

Jag var helt lyrisk och jag fick anstränga mig från att hålla tillbaka en spontanapplåd när Chuck Norris gjorde entré. Och när Gunnar (Dolph) berättade vad de äter i Sverige höll jag på havera av skratt. Just det. Se filmen och ni får veta höjden på min humor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar