Styrka och CX

Dagens träning över över och det känns skönt måste jag säga. Bara kållådan blir klar i ugnen så ska jag äta lunch och sen vila på soffan lite. Så som man kan göra när man har semester. Chill.. som våra söta gangster-tonåringar i taekwondoklubben brukar säga.

Dagens pass började med knäböj. Enligt programmet ska det vara med skivstång och stången på axlarna, men jag har kört frontböj med kettlebells än så länge. Sen när det blir för lätt att köra med två 12 kg kettlebells så ska jag byta - men än så länge känns det bra att vara här. Eller inte bra - det känns ännu lite tungt.

Militärpressarna gick bra idag. Dagens bästa. Jag hade kört 22 kg förra passet så jag bestämde direkt att jag skulle öka eftersom jag galant orkade 5x5 med 22 kg. Jag ökade till 26 kg. Första settet orkade jag 4½ repetition. När chocken lagt sig över att det var tungt så tog jag en liten paus, laddade och så körde jag igen och då gick 5 reps bra.
Fint! Då klarar vi nog det igen. vilket jag gjorde och det var bara det sista och femte som den sista repetitionen sket sig. Fast det berodde också på att jag hade för kort paus efter set fyra.

Med de lyckade militärpressarna i minnet så kände jag mig modig på marklyften. Började först med 30 kg, ökade till 36 och sen tredje till 40 kg. Det sista var inget smart drag. Jag visste nog att det var lite riskfyllt men körde på iaf. Nå, hade förstås lite dålig teknik och fick känningar i ryggen. Så jag beslöt att inte ta flera omgångar och jag slutade på 3 set.
Nu är ryggen helt ok - så det var inte så farligt. Men jag får nog satsa på att ha mer respekt för marklyften och jobba på tekniken före jag öser på vikter.

Sen avslutade jag med att dra till gymmet för en halvtimme core-träning.

Eller så summerar vi ihop det här inlägget med en bild istället:

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jani - vem känner han inte? :D Jepp! Det ska jag göra. :)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera