Pass 3

 Igår var det sista passet på styrketräningsveckan. Jag går enligt planen att köra tre pass per vecka och fördela det såhär:

Vecka 1:
Pass A
Pass B

Pass A


Vecka 2
Pass B
Pass A
Pass B

..och sen vecka 1 igen..

Pass A: knäböj, bänkpress, skivstångsrodd
Pass B: knäböj, militärpess, marklyft

Det betyder att det var bänkpress (och knäböj och skivstångsrodd) på schemat igår igen. Den här gången startade jag från 40 kg direkt efter uppvärmningen. Jag var jätterädd först för jag visste att det skulle bli tungt. Kim var och hjälpte igen så jag kunde ju ha varit lite lugnare tycker jag.
Den första repetitionen sa Kim att jag gjorde helt själv. Yes! Klarade en! Sen hjälpte han bara lite med pekfingren andra repetitionen och sen dom tre sista så hjälpte han lite till. Fast jag inte orkade speciellt mycket själv efter det så körde vi ännu 4 set.
Kim gav mig en hel del feedback. Att jag måste komma ihåg att hitta balansen när jag plockar av stången innan jag sänker den. Sen verkade jag  envist vilja att pressa stången över huvudet istället för rakt upp och så hade jag problem att veta vad jag skulle göra med resten av kroppen. Tänk att det är så mycket att ha koll på.
Glad är jag åt det han sa - ska bli spännande att se hur det går nästa gång.

...sen måste jag också sluta ropa "neej!" när det blir tungt. Med sån attityd blir jag inte starkare!

Skivstångsrodden ökade jag från 32 kg till 36 kg. Måste stanna där en stund eftersom tekniken blev dålig på de sista repsen i set 4 och 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar