Bänkpressföljetången

 Sådär ja! Jag var starkare idag. Yes!

Dagens saldo blev:
Knäböj 5x5
Bänkpress 4x5
Skivstångsrodd 5x5
(+ uppvärmning då)

När det kommer till knäböjen så hoppade jag frontböj med kettlebells och började nöta på vanliga med stång på axlarna. Jag var lite osäker så jag körde på samma vikt som tidigare: 24 kg. Jag kände att det gick helt ok sen sista settet också så jag tänker höja nästa gång.

Bänkpressen var väl det mest spännande. Förra gången klarade jag väl bara 1 repetition helt själv på 40 kg. Idag klarade jag de två första repetitionerna i första settet helt själv! Och även i andra settet! Även det tredje settet klarade jag en utan nån hjälp.
Jag tror mycket  handlar om att jag hade bättre teknik den här gången - jag försökte verkligen tänka igenom lyftet innan jag började. Fast jag hoppas ju att jag blivit starkare också och inte bara bättrat tekniken. Få se hur länge det tar innan jag klarar ett helt set på 5 reps utan hjälp. Spännande är bara förnamnet!

Skivstångsrodden körde jag vidare på 30 kg. Förra passet så var det väldigt svagt på de 2 sista setten - men idag kändes det stabilt. Hade också riktigt bra muskelkontakt, vilket kändes lugnande. Tror vi ska våga oss på en höjning där nästa gång.


Nu strax är det taekwondoträning stretchning och sen ett kvällsdopp på Lilla Holmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar