Andra passet

Det är sista veckan på min semester nu och idag kom den första deppen. Ett litet slag i magen när jag kom på att det snart är slut. Dessutom var mina kära kollegor så snälla och ringde och påminnde mig också.. att min semester slutar snart. De är såna gullepluttar.

Skitsamma, så är livet. Jag tränade idag också. Veckans andra pass. Knäböj, miliärpressar och marklyft och sen tränade jag magen lite extra också efteråt.

Knäböjen ökade jag så jag gjorde 5x7 reps med två 12 kilos kettlebell. Frontböj alltså. Militärpressarna var jag väl mest spänd på - alltid kul att se om jag orkade mera än förra gången. Jag fortsatte på 26 kilo och klarade nästan hela 5 set med 5 reps. Det var de två sista två setten som den femte repetitionen sket på sig halvvägs. Ändå så orkade jag lite bättre än sist Nästa vecka tänker jag orka utan problem. Punkt.

Sen i slutet gjorde jag lite favoritmagövningar från Fitnessfighten och sen hör och häpna testade jag en magövning jag såg i "the Doctors" igår på teve. Ni vet dendär äckliga amerikanska showen med smilande läkare som ger tips om hur du ska bli ditt bästa jag. Faktiskt så gillade jag övningen. Jag försökte fota för att ge en liten bild. Man saxar med raka ben och på samma gång sträcker motsatt hand mot motsatt fot. Höger hand mot vänster fot, vänster hand mot höger fot osv.. Enkel och effektiv.

Nu strax lite tkd-träning och simning förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar