Futoukai Vasa 10 år

Igår blev det en heldag i Vasa för min del. Jag var på jakt efter en klänning till helgens bröllop bland annat. Det gick bra för Ann som jag hade som sällskap var till utmärkt hjälp. Det blev första klänningen jag prövade. Bra så!

På kvällen hade Futoukai, som är den taekwondoförening jag började träna i, en fest för att fira sitt 10 års jubileum. Eftersom jag var med på första grundkursen så hade Kim gjort en powerpoint-presentation med foton på mig genom den här 10 åren. Med inte alltför vackra bilder alla gånger förstås.. hehe.
Festen var småskalig med lite grilllning och tårta och prisutdelning och sen avslutade vi med ett småbils-race. Utmärkt party-trick om ni är utan ideér.

Reglerna var att alla valde varsin bil och knuffade i tur och ordning. En touch i bilen räknades som en knuff. Krockade man med en annan bil eller körde av banan måste man börja om från start. Hårt men rättvist.
Jag kom 5:e efter otaliga omstarter. 3 stycken kom aldrig i mål.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar