Ge tillbaks min cykel din jävel!

Igår - det var måndag btw - skulle jag med glatt humör cykla iväg till gymmet och träna före jobbet. Klockan sju gick jag ut och ställde mig på den plats där min cykel brukar stå. Min cykel var borta!

Först upplevde jag en "jaha, det var dags nu"- känsla. Sen uppgivenhet och sen blev jag bara trött. Gick och la mig när jag kom hem och sen hittade jag inget bra humör den dagen. Väldigt ynkligt deppad var jag.

Varför kan inte folk bara låta andras saker vara ifred?!

Nå, traskar du omkring i Mariehamntrakten och ser en grå Nishiki hybrid ligga och skräpa nånstans så får du jättegärna höra av dig.

Bild: När cykeln och jag firade vår första sommar. Enda tillfället jag hittar där jag cyklar. I kort läderkjol förstås. Och utan att dra mera paralleller (hehe) så är det Johnny jag har som sällskap. Dricka vin och cykla var tydligen populärt i Vasa 2008.

2 kommentarer:

  1. Kastrering åt alla cykeltjuvar! Rimligt tycker jag...

    SvaraRadera
  2. Å vems cykel har Johnny stulit då? Jo MIN!

    SvaraRadera