ge feedback åt din gyminstruktör

Igår efter mitt Bodycombatpass var det en tjej som kom fram och sa att jag var så peppande och att hon gillade det. Att jag hade hjälpt henne orka lite extra. Jag blev så glad av att höra det!

Det är svårt att veta när man står där framme och håller pass om folk gillar det man gör eller inte.  Att få feedback direkt från gänget är så ovärderligt. 
Så om du är deltagare i ett pass och har dendär instruktören du gillar lite extra - låt hon/honom veta det också. Du kommer att göra din instruktör glad och hon/han kommer att vilja lägga mer tid på att göra dig nöjd och hålla bra pass.
Feedback behöver förstås inte alltid vara komplimanger utan man kanske har något man vill ha ändring på eller tycker något är mindre bra. Det är också uppskattat att man säger det till instruktören. Vi gyminstruktörer (eller jag antar att de flesta strävar ditåt) vill alltid bli bättre och det hjälper väldigt mycket om vi får feedback från deltagarna i passen. Men kom gärna med konstruktiv kritik. Vad funkar och vad funkar inte?
Hör vi inga åsikter kanske vi kör i samma spår hela tiden.

...

Jag skriver det här lite åt mig själv främst eftersom jag vill påminna mig om att bli bättre på att säga fina saker. Det är ju inte bara gyminstruktörer som behöver få veta att de är bra och duktiga - det gäller alla i ens liv. Så det passar ju bra i juletider att sprida ut lite extra vänskapsord eller va? Visa lite jävla uppskattning! Det ska jag försöka mig på.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du är duktig som tränar så mycket som du gör och samtidigt drar olika träningar :)

    SvaraRadera
  2. haha! Tack Tomas.
    Jag tycker du är duktig som är in här och kommenterar mina inlägg. :)
    Alltid roligt att läsa!
    Och tack för att du uppdaterar din blogg lite oftare nuförtiden. Fortsätt så! :)

    SvaraRadera