CX-morgon

Måndag: bodycombat. Check!
Tisdag: kettlebells (instruerar) och taekwondo
Onsdag: Styrketräning före jobb.
Torsdag: -

Fredag: CXWORX som morgonpass och Bodycombat efter jobbet (intruerar)
Lördag: -
Söndag: Nunchakuträning och taekwondo.

Såhär har saldot blivit. Ingen combat i onsdags och ingen träning igår. Fast jag gjorde lite sporadiska armpressar och mag/rygg-övningar på grundkursen (taekwondo) igår så lite rörde jag på mig.

Nu har jag just varit på Les Mills nya corepass CXWORX. Stånk och stön. Det är nog ett pass som jag gör bättre ifrån mig om inte klockan är 7 på morgonen. På andra låten när vi stått i plankan i ungefär 3 sekunder tänkte jag slänga in handduken. Fy fan va tungt! men, jag gissade att det bara var kroppen som var i chocktillstånd så det gick bättre sen.
Tekniken med gummibanden var nåt jag hade problem första gången jag testade passet så jag var nöjd när jag fick det att kännas mer idag. Utsida höft blev helt slut - vilket i sin tur gjorde att låt fem när vi skulle stå i sidoplanka gick helt åt skogen. Ingen ork eller vilja överhuvudtaget.
Favoritlåten är nummer 2. Efter den är slut så kände jag en utmattning i alla magmuskler. Dit djupt långt in i magen. Fin känsla.

Annars var den tanke som snurrade i min skalle imorse att det bästa med CXWORX är att det bara håller på i 30 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar