strejk

Jag fick nog idag av allt godis vi har på jobbet och min oförmåga att hålla mig borta från godisskålen så ungefär mellan 12 och 13 idag så inledde jag godisstrejk med godissmaken kvar i munnen. Jag fick Tessi med mig också. Hon svarade tveksamt: "...nu?" men hon var modig och hängde med sen.

Sen på kaffepausen påstod Peijo att det är bara kvinnfolk som sysslar med godisstrejk. Vi tänkte alla efter och ingen kom ihåg att man hört en karl godisstrejka. Däremot kom vi på att det är vanligare att karlar sysslar med vit månad istället. Det är ju godisstrejk på sätt och vis också.

Va säger ni om det här? Generaliserar vi åt rätt håll här? Och varför godisstrejkar inga karlar? De kanske bara inte äter godis.. behöver inte ett ord för det. Eller...?

4 kommentarer:

  1. Hmm... Jag godisstrejkar alltid nu och då och känner många kvinnliga väninnor som sysslar med samma sak. Kommer dock inte på en enda man som sysslat med samma sak. Interesting...

    SvaraRadera
  2. Det stämmer nog ganska bra, så ni generaliserar inte.

    SvaraRadera
  3. Innebär denna godis strejk allt sött, sött till kaffet osv? Då jäklar är det en utmaning som heter duga :) ...men jag heijar på dig!

    SvaraRadera
  4. Nej jestas! Så vågad är jag inte. ;)
    Det är mest en säkerhetsåtgärd så jag inte stoppar mig stinn av allt godis på jobbet ( har annars inte så stora godisproblem). Så det gäller endast godis i dess renaste form. :)

    SvaraRadera