Gallup

Det här har jag velat göra länge men inte vågat. Är väl nån sorts blyghet tror jag. Eller rädslan att ingen kommenterar. *mardrömmer*
Så - nu när du läst såhär långt så förstår du att du MÅSTE svara. Det är inte så tungt. Vi börjar lätt dessutom. Bara några små frågor. Jag är så himla nyfiken förstår du...

Jag ska ta hand om gäster i helgen så vi hörs sen efter veckoslutet gissar jag. Tack och kram!


1. Vem är du? (Namn, alias eller skön personbeskrivning om du vill vara hemlig)


2. Har du en blogg? Länka isåfall!

3. Hur gammal är du?
3. Tränar du?

3b. Om du tränar, vad tränar du?

4. När du vill läsa nåt roligt- till vilken sida surfar du då? Länka!

6. Hur och när hittade du hit?

5. Vad vill du helst läsa om här på bloggen? Träning, shopping, navelludd?

17 kommentarer:

  1. Det ser ut som att jag blir först, och så klart skulle jag inte lämna dig utan en kommentar på ett sånt här inlägg :)

    *host*

    1. Vem är du? (Namn, alias eller skön personbeskrivning om du vill vara hemlig)

    Låt oss kalla mig Tomas, det var vad mina föräldrar valde.


    2. Har du en blogg? Länka isåfall!

    Ja, du borde känna till den :)

    http://tomaskarls.wordpress.com/

    3. Hur gammal är du?

    36

    3.Tränar du?

    Ja.

    3b. Om du tränar, vad tränar du?

    Hittills ren konditionsträning i form av cykling, spinning och crosstrainer. Sparken i baken kom ca. 2 år sen då blodtrycket konstaterades vara allt för högt, liksom vikten. Sen dess står blodtrycket på runt normalt och vikten på -22. Nu i höst tänkte jag börja köra mer styrketräning.

    4. När du vill läsa nåt roligt- till vilken sida surfar du då? Länka!

    Varierar väldigt mycket.

    6. Hur och när hittade du hit?

    Det måste ha varit under hösten 2006 via Bloggenpunktfi.

    5. Vad vill du helst läsa om här på bloggen? Träning, shopping, navelludd?

    Det som rör sig i din skalle, oavsett vad det är.

    SvaraRadera
  2. de flesta svar vet du antagligen redan (fast vi inte ses så ofta mera) men jag kan väl svara officiellt ändå :)

    1. Louise
    2. www.ljuvligalisa.blogspot.com
    3. på den yngre sidan om 30årsstrecket några månader till
    3 igen :). Ja, fast mest barnvagnspromenader ett par månader framåt.
    3 b. I övrigt är jag svag för löpning och viss mån styrketräning. Sålde just landsvägscykeln men tycker det är rolig träning också...
    4. där är jag lite lost, har ingen favoritsida
    6. är väl nåt år sedan, jag ville ju hålla reda på min småkusin
    5. fortsätt i samma stil som förr, din blogg är en av de få jag följer regelbundet.

    Btw, en aning rolig numrering ;) Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja! Två modiga. Eller lydiga. :) Tack!

    SvaraRadera
  4. Gallup...se där...here we go then (antar att inget svar kommer att överraska damen)

    1. Vem är du? (Namn, alias eller skön personbeskrivning om du vill vara hemlig)

    Den andra delen av den officiella Jennyklubben är väl en passande beskrivning


    2. Har du en blogg? Länka isåfall!

    Nixpix lämnar det tunga bloggansvaret till dig

    3. Hur gammal är du?

    31

    3. Tränar du?

    Yesbox :)

    3b. Om du tränar, vad tränar du?

    En salig blandning av allt möjligt (som du redan vet :oD), värt att nämnas är väl att jag/vi siktar på att fortsätta med våran morgonlänk en morgon i veckan eller vad? ;o)

    4. När du vill läsa nåt roligt- till vilken sida surfar du då? Länka!

    oj bra fråga....

    6. Hur och när hittade du hit?

    (Efter Wiiiiiiii-kvällen så omnämnde fröken att hon bloggade så vi kan väl säga att i samband med att jag lärde känna fröken lärde jag känna bloggen :D

    5. Vad vill du helst läsa om här på bloggen? Träning, shopping, navelludd?

    Haha allt så klart :D

    Något som överraskade fröken? :)

    SvaraRadera
  5. 1. Micke

    2. Inte för tillfället, men snart

    3. 36

    3. Tränar sku jag väl inte kalla det, men jag rör på mig

    3b. På sommarn spelar jag golf, löper, dyker och cyklar. På vintern blir de squash, badmington, simmar och skidar & snowboardar

    4. damnyouautocorrect.com & 9gag.com

    6. En länk på Anne Hietanens blog

    5. Fortsätt som hittils. Jag läser bloggen 2-3 gånger i veckan för att få inspiration att ta å röra mig (och se att man kan äta och dricka gått och se skit snygg ut för det) :)

    SvaraRadera
  6. 1. Vem är du? Din vän Tessi och kollega Therese -
    Kul att jag fått träffa dej!

    2. Har du en blogg? Länka isåfall!
    http://www.fotodagboken.nu/blog/tessi

    3. Hur gammal är du? 37

    3. Tränar du? Yes! Springer modiga 20-25 km i veckan nu. Kommer snart att utökas. Bara jag får mer tid i mitt liv kommer jag på dina fantastiska pass också! (Läs under nästa femårsplan).

    3b. Om du tränar, vad tränar du?
    Löpning, Spinning, styrketräning.

    4. När du vill läsa nåt roligt- till vilken sida surfar du då? Länka! Fejan..eller http://www.divasanddreamsblog.com/ eller googlar på nåt kul

    6. Hur och när hittade du hit?¨
    Du tipsade mej :)

    5. Vad vill du helst läsa om här på bloggen? Träning, shopping, navelludd? :) Ha ha, fortsätt med det du gör i samma positiva anda, man blir glad, shopping och träningssugen när man är här :) Å det är helt okej med beundrande inlägg till mina skor :)

    SvaraRadera
  7. Nåja, äntligen en lugn stund så jag kan svara på din gallup. Du vet ju att vi bloggare älskar att prata om oss själva, så sådana här måste man ju bara svara på.
    1. Jill, kort och gott.
    2. Yes, http://jillsfunderingar.blogspot.com
    3. 26
    3. Jepp, det gör jag (varför har du annars två, eller rentav tre, treor?)
    3b. Löpning och yoga. Inte särskilt varierande. Något simpass nu och då.
    4. Din blogg förstås!
    6. Det var 2009, kanske. Jag tror via Liza, jag minns att du hade ett bubble-spel längst ner på sidan som inte krävde flash vilket jag spelade på jobbet när jag hade tråkigt. Efter att ha spelat det i ett par veckor noterade jag att det inte heller är något fel på din blogg :)
    5. Hmm, träning, shopping navelludd låter bra :D Fortsätt i samma anda.
    Men seriously, what's up med numreringen? På flit som psykologist test eller i misstag?

    SvaraRadera
  8. Måndag morgon och direkt en gallup, härligt!
    1. C-stina
    2. lifeislikeaboxofchocolate-c-stina.blogspot.com
    3. 30
    3. Jaija tränar och står i.
    3b. Går på gym, är typ hon som står längst fram på dina Combat pass :)
    4. Jag läser Nemi, hon är min Idol och får mig oftast att skratta!
    6. Tror det var via FB då du hade länkat bloggen dit.
    5. Jag gillar navelludd :) så fortsätt så!

    SvaraRadera
  9. Hej! Hittade din blogg precis nu via bloggtoppen, men tänker ändå svara för hit kommer jag att återkomma! :)
    1. Vem är du? (Namn, alias eller skön personbeskrivning om du vill vara hemlig)
    Jessica heter jag.


    2. Har du en blogg? Länka isåfall!
    Jo, www.tajtamamman.papper.fi
    3. Hur gammal är du? 32
    3. Tränar du? Ja

    3b. Om du tränar, vad tränar du?
    Löpning, styrketräning, cykling och lite annat smått o gott.

    4. När du vill läsa nåt roligt- till vilken sida surfar du då? Länka!
    Oj, jag gillar Linns och Maricas bloggar, dom skriver roligt och ironiskt.

    6. Hur och när hittade du hit? Precis nu! ;)

    5. Vad vill du helst läsa om här på bloggen? Träning, shopping, navelludd?
    Träning! Men tycker även om att läsa om vardagen runt träning. Kul att hitta nya bloggar och ny inspiration!

    SvaraRadera
  10. 1. Vem är du? (Namn, alias eller skön personbeskrivning om du vill vara hemlig)

    Sofia :)

    2. Har du en blogg? Länka isåfall!

    En halvhjärtad en - http://stillness.papper.fi/

    3. Hur gammal är du?

    26

    3. Tränar du?

    Kyllä :)

    3b. Om du tränar, vad tränar du?

    HELST kettlebell, och MMA om bara ryggen skulle klara av det. Annars blir det en salig blandning av ledarledda gympass, styrketräning, cykling, löpning, promenader, and so on.

    4. När du vill läsa nåt roligt- till vilken sida surfar du då? Länka!

    Spanar in vad syrran länkat på Facebook :P

    6. Hur och när hittade du hit?

    Genom att du kommenterade min blogg (tror jag) för någon månad sedan

    5. Vad vill du helst läsa om här på bloggen? Träning, shopping, navelludd?

    Träning!!

    SvaraRadera
  11. 1. Vem är du? (Namn, alias eller skön personbeskrivning om du vill vara hemlig)
    -en av dina fans ofta iförd neongul top..;)

    2. Har du en blogg? Länka isåfall!
    -jupp http://www.antligentrean.blogspot.com/

    3. Hur gammal är du?
    -uff..35

    3. Tränar du?
    -Jadå :)

    3b. Om du tränar, vad tränar du?
    -combat, pump, springer och börjat köra HIT samt jagar mina två minsta barn dagarna i ända :)

    4. När du vill läsa nåt roligt- till vilken sida surfar du då? Länka!
    -till dig givetvis ;)

    6. Hur och när hittade du hit?
    -råkade på länken via Fun beat för ett bra tag sen...*harkel*

    5. Vad vill du helst läsa om här på bloggen? Träning, shopping, navelludd?
    -träning :) men fortsätt i samma stil!

    SvaraRadera
  12. J2: Den där Wii-kvällen gjorde gott, helt klart. :)

    Något som överraskade.. hmm hade faktiskt glömt att jag tipsade om bloggen på wiikvällen - annars har jag nog koll på dig fröken. ;)


    Micke: Hej och tack för kommentaren! Jag håller med om damyouatuocorrect.com. Den är suverän!
    Berätta åt mig sen när du börjar blogga - du verkar ha material för en träningsblogg tycker jag. :)


    Tessi: Tack för kommentaren. Jag känner att jag borde ta det som en utmaning att springa lika mycket som dig - med tanke på vad jag ska hålla på med i höst. :)

    Jill: Ja - numreringen är ett avancerat IQ-test och inget annat. Nånej.. jag har ingen förklaring till hur det blev sådär.. jag hade bråttom. :)
    Borde jag lägga tillbaka bubblespelet menar du? ;)

    C-Stina: Det gick väl bra på combaten igår? :) Jag ska fortsätta med mitt navelludd och förväntar mig att du fortsätter dela med dig av ditt. :)

    Jessica: Roligt att du hittade hit! Och att du kommer tillbaka. :) Jag har nog sneglat in din blogg också - men har inte kommenterat. Ska bli bättring på det!

    Sofia: Tjena tösen! Jo, det var en stund sen jag kommenterade din blogg men har nog varit in och läst vad du har på hjärtat lite oftare. :)

    Trean: Nåmen hej! Va roligt att du har hittat hit! Via funbeat riktigt? Lägg upp mig på kompislistan vetja!

    SvaraRadera
  13. Hi, Jenny! Well, you know, I'm a regular reader of yours so I guess I fit in your survey rep sample. So,
    1. Vesela, (aka the girl from the yogurt industry)
    2. I made an attempt at a blog but I wouldn't recommend it to anyone - it's boring even to me.
    3. 28
    3. Not really (for which I reproach myself, though)
    3b. Reproaching myself right here, right now...
    4. Hmm, I thought too hard about that, and didn't come up with anything so I guess I just don't look for funny things online.
    6. I don't really remember anymore but it must have been Peijo who'd told me about your blog
    5. Honestly, it doesn't matter. I anyway understand some 30-35 % of what you write and I try to read it only 'cause YOU wrote it. I'm happy you are such a blogger, it's my way of keeping touch with you.

    P.S. If you find any of my replies incongruous, blame it on google translator...

    SvaraRadera
  14. 1. Vem är du?
    En pampes bosatt i Hesa.

    2. kaffeokanel.ratata.fi

    3. 24

    3. Jodå, det är väl lite därför som jag återkommer till din blogg också, för att få lite inspiration och sen se att du orkar ut på tidiga morgonlänkar så då orkar nog jag också ;)

    3.b Dans, styrka i gym, pilates, bodybalance, bodypump-combat,kettlebells, länkar osv osv. de som är intressant för tillfället är väl ett bättre svar :)

    4. in på Janne Grönroos blogg

    5. Det var nån gång i början på sommaren. Skulle hälsa på min pojkvän på Åland och kollade upp träningsmöjligheterna under visiten och via google kom jag in på din blogg och har allt sedan dess kikat in lite nu som då för att se hur det går med din träning. (Sen blev det ju så fint väder att det bara blev sköna dagar på stranden/på stan så träningen blev det inget med)

    6. Träning och mode, en bra kombination =)

    SvaraRadera
  15. Hi Vesela! Hugs and kisses! I'm so glad that you keep visiting my blog. It is a bit scary that you have to read it through google translate ofcourse.. haha! More hugs and kisses!

    KaffeoKanel: Hej! Vad kul att du har hittat hit och välkommen! :) Måste givetvis kika in och se hur du har det i framtiden.
    Kul att jag kan utmana någon med mina morgonlänkar. Hmm.. borde läsa mina inlägg från i våras så jag kanske orkar mig ut igen? :)
    Ha de bra!

    SvaraRadera
  16. Ja, just det ja, när jag läste det är inlägget första gången så lämnade jag det till "gör sen-kategorin". Nu ska jag svara, bättre sent än aldrig va? :)

    1. Vem är du? (Namn, alias eller skön personbeskrivning om du vill vara hemlig)

    Din gymkollega Malin


    2. Har du en blogg? Länka isåfall!
    http://frompan.wordpress.com

    3. Hur gammal är du?
    28

    3. Tränar du?
    Jaaa

    3b. Om du tränar, vad tränar du?
    Allt möjligt, kitesurfing, löpning, styrketräning, yoga, kettelbells ibland, bodycombat någon gång ibland osv. Och så instruerar jag ju spinning på Avancia.

    4. När du vill läsa nåt roligt- till vilken sida surfar du då? Länka!
    Oj, bra fråga. Kompisars bloggar och FB.

    6. Hur och när hittade du hit?
    Via FB för några månader sedan tror jag?

    5. Vad vill du helst läsa om här på bloggen? Träning, shopping, navelludd?
    Fortsätt som du gör, tycker du har en bra mix mellan träning och mer personliga inlägg.

    SvaraRadera
  17. Hej Malin! Tack för svaret!
    Skön blogg du har - du kan räkna med en ny läsare! ;)

    Ja, att du tränar ja - det vet jag nog. ;)

    SvaraRadera