Norge

Jag sa i helgen att jag hoppas att det bara är en person som ligger bakom tragedin i Norge. Hellre en galning än ett organiserat terrornätverk. Men är det så stor skillnad sist och slutligen frågar jag mig nu. Det resulterar ändå i samma sak. Normannen har väckt nytt hat. Han har gjort att flera börjar hata och att det söks efter vem som är skyldiga och många oskyldiga  blir utpekade och de i sin tro börjar hata också.
Det hatas överallt. Är det inte språk så är det religion eller bara varifrån man är. Jag läste på twitter att det inte hade tagit länge före muslimer blivit attackerade i Oslo efter explosionerna. Det är hemskt hur människan fungerar.
Jag hoppas inte det är nån stor hatboll som satts i rullning nu. Som leder till andra hemska öden. Hoppas hoppas hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar