varm o'boy

Det smäller nog bra i dessa tider. Jag läste i Fitness magazine att ett glas chokladmjölk är bästa återhämtningsdrycken (enligt nån studie). Undrar om varm o'boy med daim hör dit också? Säkert.. kanske lite extra snabba kolisar bara.

Jag överlevde kvällens gympass och nu befinner jag mig i endorfinhimlen! Om jag nu får säga det själv.. och det får jag förstås. Nya kettlebellspasset kicks ass!! Fy tusan va roligt det var. Så roligt när alla deltagarna kämpar och ger inte opp, det är nog det allra finaste tycker jag. Jag fick till och med framkallat en svordom idag. Det är bra - då tyder det på att nån kämpar riktigt hårt. Det flåsades och stånkades. Ingen fuskade!
Bästa var att de klarade de nya övningarna med bravur. Renegade row kämpade de sig igenom och deck squaten klarade de mycket bättre än jag förväntat. (jag har helt klart för dåliga förväntningar - måste skärpa mig).
Det bästa är att idag gick det en hel del tid åt att förklara de nya övningarna - men om nån vecka när de flesta är in i rullorna kan vi avancera och köra ännu hårdare! 

Dagens bästa kommentar: ".. jag tror inte alls på henne när hon säger att det kommer nåt roligt..".


4 kommentarer:

  1. Hej! Tror du att det kan bli kettlebell i stora salen nån gång. Det är ju så kul men svårt att få plats, precis som combaten...du kan väl be chefen bygga ut Avancia:)

    Funderar lite på taekwondon, kommer ni att köra nybörjarkurs i höst igen?

    Hälsn. Mia (långskånken som brukar stå längst fram på combaten när hon lyckats få plats).

    SvaraRadera
  2. Hej Mia! :)
    Ja, vi har lite medvetet kört med mindre grupper i kettlebells eftersom vi vill kunna ha koll på alla deltagare så att ingen gör helt fel. Men jag ska framföra din hälsning. :) Först och främst måste vi se till att få in flera vikter så att flera kan delta.
    Vi kommer säkert att ha en nybörjarkurs i tkd till hösten igen, men om du är modig och otålig så får du nog komma med när som helst. Vi tar mer än gärna med nya!

    SvaraRadera
  3. Hej! Fick faktiskt plats på kettlebells imorgon, och på fredagscombaten med gästinstruktör. Ibland har man tur! Jag kanske kan prata lite med dig om tkd efter kettlebellsen på torsdag?

    SvaraRadera
  4. Fint! :)

    Ja, vi kan absolut ta ett tkd-snack imorgon! :)

    SvaraRadera