Suget

Gårdagens taekwondoträning gick till så att jag somnade en halvtimme före den startade och vaknade en kvart efter att den var slut. Jag for alltså aldrig. Fick en grym huvudvärk som jag måste sova bort.

Jag förstår mig inte på mig själv nu. Igår på morgonkvisten kände jag mig hur frisk och kry som helst, men på eftermiddagen blev jag hängig igen och sen kom huvudvärken.
Idag känner jag mig ok* igen och för första gången på en vecka känner jag sug efter träning igen. Det betyder väl att jag är frisk?

Det blir kettlebells ikväll. Efter det får vi se. Endera stjälper det eller så hjälper det. Det gör detsamma vad som händer – bara nåt händer! Jag hatar att befinna mig i mellanlandet!



*ingen täppt näsa, ingen hosta, ingen feber, ingen huvudvärk, ingen sjuk hals

3 kommentarer:

  1. Hmmm... *bläddrar i din sjukjournal (bloggen)*. Jag ser att du så sent som i måndags hade feber. Då borde du absolut inte träna något idag ännu. Kroppen måste få tid att återhämta sig från sjukdomen före du börjar bryta ner den med träning igen, annars kan den inte försvara sig mot de attackerande virusen. Serrö... :)

    SvaraRadera
  2. P.S. Det att du somnade igår när du egentligen hade tänkt träna våld visar ju på att kroppen behöver vila för att reparera sig efter slaget mot virusen. Fast den vann så är ju dess trupper utmattade.

    Det var någon... väntas nu... vem var det... alltså någon... ja, det var någon vars blogg jag brukar läsa och som brukar läsa min, som sa till mig en gång att man ska lyssna på kroppen :)

    SvaraRadera
  3. haha! Jamen, det är det jag gör Dr. Tomas. Jag kände mig helt och hållet frisk idag.
    jag hade liite stegring en kort stund i måndags. Typ 37,2 hade jag.
    Ärligt talat så blev jag knappt svettig idag på kettlebellspasset, så jag var nog riktigt försiktig. Så du kan vara lugn.
    Men tackar för omtanken!

    SvaraRadera