Nu behöver jag ett par nya skor. På riktigt!

Först innan ni börjar protestera alltför mycket tänker jag säga att kategorin är den ack så viktiga: vinterskor. Underkategori: lågklackade dojjor som man kan gå obehindrat med i svenskt snökaos.

Ni tror mig inte ännu märker jag. Jag har bildbevis!
Här är de skor jag har använt de senaste månaderna:

- Ett par snowjoggers från Bianco. De faller sen bort i kategorin "lågklackade dojjor som man kan gå obehindrat med i svenskt snökaos som man dessutom kan ta till jobbet".

- Ett par vagabond-stövlar. De är helt ok, men har en liten klack och passar ju inte med alla kläder.

- Mina absoluta favoriter som jag använt i hur många år som helst. Minst 4 vintrar. De är dessutom av märket Pieces från Vero Moda så de går verkligen på övertid.

Nu är det så att de sistnämnda har varit lite otäta i två vintrar, men det går sålänge det inte är plusgrader. Tills idag typ. Jag observerade att sulan håller på faller av. Så. Det börjar bli dags nu tror jag.
Pågår det nån vintersko-rea i stockholm mera? Nån som har koll? Emmelie?



Mitt rykte som skodrottning håller på går förlorad. Aj aj aj!



2 kommentarer:

  1. Älskar rubriken! Jag var direkt beredd att hålla med, nya skor behöver man alltid, på riktigt! Jag har samma behov av vinterkängor, det enda som skiljer är att jag endast har ett par som ens lite håller måttet. Men de är så tråååkiga att inhandla. Vem vill ha lågklackade, bekväma, praktiska skor när man kan köpa ursnygga röda pumps?

    SvaraRadera
  2. Ja, de är tråkiga att handla. Dessutom är det svårt att hitta de rätta. Jag har nog gått igenom de flesta skobutiker i vinter i jakt på nya stövlar - men inte hittat några jag gillat (som inte kostat 300 e alltså).

    SvaraRadera