morgonkettlebellspasset

Jag steg upp klockan 6 imorse och åt min havregrynsgröt(med mycket grynost) och tio över 7 tog jag min första sving med min kettlebell.
I måndags satt jag, Jessica och Patricia och fifflade på ett nytt kb-program och det var det jag tränade igenom imorse. Bra att veta vad man kräver av deltagarna plus att jag var grymt nyfiken på hur det kändes. Vi var nämligen ganska ivriga när vi plockade ihop passet. Det finns ju så oändligt mycket roligt man kan göra med kettlebells och vi har bara 45 minuter till vårt förfogande. Där ska också uppvärmning och nedvarvning rymmas.

Hursomhelst så var det dödstungt! Jag höll på dö flera gånger om. Svetten yrde och pulsen var säkert nära max många gånger. En cocktail av bl.a. knäböj kombinerat med hakdrag, utfall med rotation, decks squat och renegade row och en massa svingar gjorde att jag vid några tillfällen låg på golvet och stånkade.


Att träna före jobbet är faktiskt otroligt skönt. Jag hade hela salen för mig själv, min ipod med bra playlista ikopplad och sen avslutades hela gymbesöket med en hårinpackning och bastu! Perfekt start på dagen!

 Svettbeviset!

 Rödbeviset!

 Den handduken skulle jag använda först efter duschen, men den fick extrajobba som träningshandduk först.

2 kommentarer:

  1. Den salen känner jag minsann igen! :) Härligt att ni fortfarande sprudlar av inspiration inför KB-passen!

    SvaraRadera
  2. :)

    Ja! Vi sprudlar verkligen! :) Vi håller på prövar oss fram kring olika upplägg och känner att vi börjar närma oss nåt riktigt bra nu. :) Det är också så roligt att se hur alla som deltar i passen kämpar på som aldrig förr. Inget gnäll alls! :)

    SvaraRadera