kvällens taekwondoträning

okej. Tänk dig att du har din kompis i ett strypgrepp på höger sida om kroppen. Du behåller greppet och lägger dig ner på rygg och på samma gång svingar du kompisen över huvudet som i sin tur landar genom en kullerbytta framåt. Direkt när kompisen landar fortsätter du med en kullerbytta bakåt och landar ovanpå din kompis - som du fortfarande har ett i ett strypgrepp.
Det gjorde vi på dagens taekwondoträning. Som min träningskompis Ulrika sa: tänk att man ska börja med sånt här i den här åldern...
En boost för självförtroendet är det alltid att klara av sånt som man först tänker "no way in hell att jag gör det där". Åtminstone för mig som inte har nån redskapsgymnastik i bagaget.
Jättekul!

1 kommentar:

  1. Taekwondo är bara bäst! Synd att jag måste paus under graviditeten, nu har det bara bort blivit. Nå kanske nåt tag igen, nu satsar jag på "vanlig" jumppa.

    SvaraRadera