jag är stark!

Eller, starkare än vad jag varit på länge. Man måste ju alltid utgå från sig själv. 

Det är en sån skön känsla det där - när man känner att man orkar och att nåt man tidigare tyckt varit jättetungt mittiallt blir helt genomförbart. Som ett exempel är de armpressar vi har gjort på kettlebells varje måndag nu i hur många veckor som helst. Idag gör jag dom utan problem. Så var det inte för en tid sen.

Det är också en skön känsla att känna att armmusklerna blir större (lite iaf). Eller känna att hållningen är bättre för att ens magmuskulatur är i skick. Det är så skönt att känna att man orkar och kan och att man är i toppform*! Och det bättrar på träningsmotivationen ännu mer. För det går alltid att höja ribban! Yes!




*toppform i relation med mig själv då. Jag är i den bästa form jag nånsin varit!

5 kommentarer:

  1. Vi gratulerar till fina täningsresultat! Avundsjukan är stor!

    SvaraRadera
  2. allti skoj då man märker resultat jag har en bit kvar till min toppform men trots allt har jag inte haft starkare magmuskler eller ialla fall inte orkat plankan lika bra som nu :)

    SvaraRadera
  3. Det är jag oxo faktiskt. Märkte det ybertydligt igår på crosstrainern. Fick ha mycket mer motstånd än tidigare för att hålla en specifik pulsnivå. Wow liksom! :)

    SvaraRadera
  4. W: Du jobbar väl hårt på byggare Bob-kroppen du? :) Din träningstid kommer nog snart. Håll ut bara!

    Johanna: Precis! :) Man ska fokusera på de positiva sakerna. Kanske du fått stark rygg av att gå och bära på Irene? :)

    Tomas: Wow! :) Det är faktiskt suverän känsla när man märker förändringar. Du e så duktig Tomas! :)

    SvaraRadera
  5. jepp bebis e nog ganska bra träningsform :)

    SvaraRadera